tisdag 3 januari 2012

Ett nytt år, nya möjligheter / A new year, New possibilities

Så har vi mjukt landat i år 2012! Det är något inbjudande med att ha ett nytt år framför sig, tycker jag. En möjlighet att stanna upp och fråga sig själv: vad var bra med föregående år? Vad önskar jag förändra under det kommande året? Själv vill jag:
1. ge mig själv mer utrymme för skapande
2. prova nya former av skapande (besökte nyligen en väldigt inspirerande granne som hade de mest fantastiska kreationerna på väggarna: vackra tavlor som hon sytt med motiv ur fantasins värld. Jag blev lycklig bara av att titta på dem!)
3. ställa ut min konst
4. stanna upp och njuta i stunden oftare


Well, now we've softly landed in year 2012. There's something so inviting having a new year in front of you, I think. A possibility to pause and ask yourself: what was good about the past year? What would I like to do more of in the coming year? Personally, I'd like to:
1. make more room for creativity
2. try new creative activities (I recently visited a very inspiring neighbour. She hade the most fantastic creations on her walls: gorgeous embroderies depicting motives from her vivid imagination. I felt happy simply by looking at them!)
3. exhibit my art
4. take time to enjoy the pleasures of moments in my everyday life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar