onsdag 11 januari 2012

Mitt i natten / In the middle of the night

Händer det att du vaknar upp mitt i natten med de mest brilianta insikterna och idéerna? Jag gör det, och ganska ofta, i synnerhet när jag är mitt uppe i skapandet av något nytt. Igår natt var en sådan natt. Jag fick så många insikter vad gäller den kommande konstutställningen som jag ska delta i nu i vår. Jag tänker skapa vad som kallas mixed media art, där man blandar olika sorters media, och har tänkt använda fotografier som bas. Jag är så ivrig att sätta igång nu och är så glad att jag äntligen återfått inspirationen efter ett par månader av brist på idéer och inspiration! Jag är på gång igen! Jippiii!!!

Do you ever wake up in the middle of the night to get the most brilliant insights and ideas? I do. And quite often, especially when I'm in the process of making something new. Last night was such a night. I reached so many insights as to what to make for the upcoming art exhibition that I will take part in this Spring. I intend to make mixed media art, using photographs as the main foundation. I'm so eager to get started now and feel delighted to be so inspired after months of lacking ideas and inspiration! I'm on the go again! Jippieee!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar