fredag 28 oktober 2011

Julförberedelser / Preparing for Christmas

Nu har det gått några dagar sen sist jag skrev. Jag har blivit tillfrågad att sälja julprydnader på ett café här i bostadsområdet, så jag har just satt igång att sticka ännu en krans. Så här långt har jag kommit hittills.


It's been a few days now. I've been asked to sell a few Christmas decorations at a café in our neighbourhood, so I'm currently knitting another door decoration. This is a work-in-progress-picture:Jag vet inte riktigt varför, men jag känner en så stark längtan till jul i år. Alla dessa dofter som väcker minnen av traditioner, vackra barndomsminnen... Åh, vad jag saknar min morfars hemlagade specialitéer! Hoppsan! Jag öppnade visst en mental låda av älskade minnen som jag nog gör bäst i att låta bli just nu, annars blir det här till en roman innan jag vet ordet av! :) Hur som helst så njuter jag verkligen av att skapa de här juldekorationerna just nu, det ger mig en chans att förlänga julstämningen inombords lite.


I'm not sure why, but this year, I'm intensively longing for Christmas. All those scents that make you think of old traditions, sweet childhood memories.... Oh, how I miss my grandfather's homemade specialities! Ooops! Seems like I just opened a box of beloved memories and I'd better not dive into that one right now, or else this would become a novel in an instant! :) Anyway, I'm truly enjoying making these Christmas decorations right now, as it provides me with a chance to prolong my Christmas a bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar